Van Oudtshoorn naar Stellenbosch

3 maart 2019 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Zondag 3 maart Oudtshoorn naar Stellenbosch

Zo vandaag de laatste lange rijdag, ongeveer 420 km.

Onderweg van Oudtshoorn naar Stellenbosch

Ik zet steeds wat foto's van het landschap tussen de tekst!

Wij volgen route 62, wat men hier in Afrika wel vergelijkt met route 66 in Amerika.

Veel mensen op motors rijden dheze route!

Onderweg van Oudtshoorn naar Stellenbosch

En inderdaad, wij herkennen veel van het landschap!!

Net lekker geluncht bij Café Rosa in Robertson , tuna's sandwich en een tuna salade met een kannetje thee!! Lekker gezond en truttig, haha!

Nu weer onderweg naar het volgende plaatsje, Worcester (spreek uit “Woester”, daar woont onze gids) en dan op naar de wijnproeverij!!!

Onderweg van Oudtshoorn naar Stellenbosch

Het was er erg druk, maar er was buiten een speciale plek voor ons gereserveerd.

Wijnproeverij onderweg naar Stellenbosch

We kregen 2 witte en 4 rode wijnen om te proeven, met bij elke wijn een apart stukje kaas.

Wijnproeverij onderweg naar StellenboschWijnproeverij onderweg naar Stellenbosch

De kaas was lekker, de rest kon me gestolen worden. Ik vond geen enkele wijn lekker, haha!

Wijnproeverij onderweg naar StellenboschGrace en Liesbeth bij de wijnproeverij

Na de wijnproeverij richting Stellenbosch. We maken daar een korte wandeling door een van de oudere gedeeltes van Stellenbosch.

StellenboschStellenbosch

Hele mooie gebouwen, je kon zien dat er door veel Hollanders hier huizen gebouwd zijn in de tijd van de voortrekkers!

Stellenbosch

Ook de kerk en een pand van de universiteit zijn zeer mooie gebouwen!

Leuke wandeling en nu nog een klein stukje naar het hotel.

We zijn het allemaal wel zat, het was een lange dag, men begint naar wat rust te verlangen.

Stellenbosch

Zoek Hans!!!!!

Met een groepje naar het winkelcentrum en daar heerlijk gegeten.

Hapje eten Stellenbosch: o,a, Roos en Frans en HansHapje eten Stellenbosch: Cees en Lilian

Toen weer terug naar het hotel, viel tegen, het bleef maar steeds wat stijgen!!!

Zo het is nu half 12, dus ik ga lekker naar bed. Mag morgen een uurtje langer slapen, wat een luxe!!

En NEE, wij varen niet de boot naar Nederland, dat doet onze schipper, haha!

Nog even een leuk plaatje (weer op het toilet geschoten!!😃😃).

Lieve mensen, bedankt weer voor jullie leuke en lieve reacties! We waarderen het en zijn er blij mee, liefs van ons!!