Knysna naar Oudtshoorn

3 maart 2019 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Zaterdag 2 maart Knysna naar Oudtshoorn.

Knysna vanaf ons appartement

Vanmorgen nog heerlijk ontbeten met uitzicht over het meer en om half 9 vertrokken richting Wilderness.

Knysna

Daar was de koffiebreak en een grote markt met allerlei eigengemaakte producten! Dus kleding, sieraden, houtwerk, enz.

Markt in Wildernis nabij Knysna

Nog gekeken voor een jurkje, helaas niet geslaagd!

Markt in Wildernis nabij Knysna

Nog 2 foto's van een muurschildering en een mozaïek.

Markt in Wildernis nabij KnysnaMarkt in Wildernis nabij Knysna

We hebben eerst een stuk langs de kust gereden, voordat we het binnenland ingingen.

Tussen Knysna en Oudtshoorn

Het landschap blijft zeer afwisselend en is erg indrukwekkend en mooi.

Tussen Knysna en Oudtshoorn

Leuk om over de markt te wandelen, er waren zeer mooie spulletjes!! Maar ja, wat moet je er straks in Nederland weer mee??

Tussen Knysna en Oudtshoorn

Zo nu op naar de struisvogel boerderij!

Struisvogelfarm  nabij Oudtshoorn

We krijgen daar een uitgebreide uitleg over de struisvogels. Struisvogels leggen in principe 1 ei, maar omdat de eieren steeds weggehaald worden en in een broedmachine uitgebroed worden, (na eerst met een warmtelamp beschenen te zijn: leeg, ei is niet bevrucht, wordt uitgeblazen en beschilderd; donkere vlek in het ei, dan gaat het ei in de broedmachine), blijven de struisvogels eieren produceren. Eigenlijk net als kippen 😄😄!

Struisvogelfarm  nabij Oudtshoorn

In de natuur broedt het vrouwtje overdag en het mannetje 's nachts. De mannelijke struisvogel heeft een zwart verendek en is niet zichtbaar 's nachts, het vrouwtje is grijzig!

Struisvogelfarm  nabij Oudtshoorn

We mochten ook knuffelen met  de struisvogel, wat niet eng, maar grappig was.

Struisvogelfarm  nabij Oudtshoorn

Ook hebben we gestaan op de eieren, die een gewicht van 150 kilo kunnen dragen!!

Struisvogelfarm  nabij OudtshoornStruisvogelfarm  nabij Oudtshoorn

Hier heerlijk geluncht en daarna op pad richting Cango Caves, ongeveer een half uurtje verder dan Oudtshoorn.

Niet iedereen ging mee, de rondleiding duurde een uur.

Wij zijn ook niet mee geweest, maar hebben heerlijk op een terras met de rest van de groep gezeten en genoten van het uitzicht!

Terug naar Oudtshoorn en ingecheckt bij onze accommodatie. We hadden een prachtig uitzicht……….op 3 meter een blinde muur hihi! Maar wel 2 bedden van 1.60 m breed, dus weer heel veel ruimte!!

Onderweg van Oudtshoorn naar Stellenbosch

Inmiddels waren de winkels dicht, want het was zaterdag en dan sluiten de winkels om 1 uur 's middags

Om 18.00 uur verzamelt voor een drankje bij het restaurant, waar de eigenaar de “braai” verzorgde.

Zuid-Afrika is een vlees land, iedereen kreeg een kippenpootje, worstje, een spies met struisvogelvlees en een karbo! En nog heerlijke salades.

Struisvogelvlees vond ik wat zoetig, het is heel mals!

Voordat we mochten gaan eten, moesten we eerst een Zuid-Afrikaans lied zingen, dit is gebruikelijk bij “de braai”!

Nog met een gezellig clubje wat nagezeten en om 22.00 uur onze kamer opgezocht en heerlijk geslapen!!

Liefs van ons!

1. Griet:
    3 maart 2019
    Tjonge het is bijna niet bij te benen met al die verhalen...... Maar we genieten er nog steeds van😘
  2. Anneke:
    3 maart 2019
    He he eindelijk alles herkenbaar. Leuk hoor. Hebben jullie nog gezien dat ze op een struisvogel gingen rijden (net als op een paard) hele truck om er op te blijven zitten. De markt is heel kleurrijk maar inderdaad wat moet je er later mee.
  3. Thea Halin:
    3 maart 2019
    De struisvogelfarm is heel herkenbaar. Gerard mocht ook op een ei gaan staan, bizar. Ik kreeg een bak voer en toen werd ik belaagd door pikkende struisvogels. Ik schrok mezelf helemaal te pletter; daar had ik niet op gerekend.
    Goed dat jullie ook af en toe vrije tijd nemen.
    Groetjes Thea en Gerard.
  4. Wendy:
    5 maart 2019
    Dit klinkt als een prachtige dag! Mooie foto’s, schitterend. Vooral die van dat mozaïek, echt heel mooi. Struisvogel knuffelen klinkt toch een beetje eng, maar zolang je geen voer in je handen hebt zal het nog wel gaa. Grappig dat ze gewoon eieren door blijven leggen...wist niet dat dat zo werkte. Ook de tocht door het binnenland en de markt lijkt mij imposant... Genieten weer om die mooie kiekjes te bekijken en jullie avonturen te lezen. Geniet 😘 Dikke kus!