Donderdag 7 maart Kaapstad

7 maart 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo lieve volgers,

Vanmorgen opgestaan en het regende, dus niet te veel haast gemaakt. Lekker ontbeten met z'n zessen en dan met z'n allen de rode route van de de hop-on bus naar de Waterfront nemen. Liesbeth en Willeke gaan vanmorgen  naar het Two Oceans Aquarium.

De rode route gaat langs de kabelbaan van de Tafelberg en gaat daarna nog langs wat kustplaatsjes!

Zo ziet het er tijdens het regenen uit, een beetje druilerig!

Maar wij zitten droog, dus gewoon blijven genieten!

Bij het eind/beginpunt regent  het nog steeds iets, wij twijfelen......(naar het aquarium of niet), dus eerst maar even een cappuccino nemen in een restaurant waar we uitzicht hebben op de zeehonden!

Bij de Waterfront KaapstadBij de Waterfront Kaapstad

Echter tijdens de koffiebreak wordt het droog en wij besluiten om een canalcruise te gaan maken (voor de kenners: het doet een ietsie pietsie aan San Antonio denken)!

kanaalboot Kaapstad

Dit boottochtje gaat echt door de meest chique wijk van Kaapstad.

kanaalboot Kaapstadkanaalboot Kaapstad

De appartementen variëren in prijs van 10 miljoen t/m 70 miljoen rand en bestaat uit 60 % buitenlanders o.a. Ronaldo, Oprah Winfrey, Elton John, de Beckhams. Op sommige promenades mag "de gewone man" niet eens komen!

kanaalboot Kaapstad

Suppen mogen ze er wel, haha!! En oh ja, 1000 rand is ongeveer 70 euro.

kanaalboot Kaapstad

De aardige schipper maakt nog een kiekje van ons!

Marjan, Grace, Frans en Hans kanaalboot

Frans en Marian gaan nu richting Bo Kaap, een wijk waar veel gekleurde huisjes staan! Hoe dit ontstaan is, daar is men het niet over eens! Wij gaan niet mee, want er moet heel veel geklommen worden en eigenlijk ben ik wel een beetje moe!

We gaan een hapje eten bij de Food Market en Hans en ik besluiten om nog met de hop-on bus de gele route te volgen. Deze route blijft eigenlijk in het centrum! Wat impressies:

Centrum KaapstadCentrum Kaapstad

De kerk waar Desmond Tutu predikte

Kaapstad

Een superlelijk gebouw.

Wat muurversieringen:

Centrum KaapstadCentrum KaapstadCentrum Kaapstad

Nog even over de Market gelopen

Centrum KaapstadCentrum Kaapstad

en daarna lekker naar het hotel, ff tukkie doen.

Vanavond met Frans en Marian naar een restaurant en heerlijk gegeten en daarna de koffers gepakt en nu ga ik lekker slapen, tot morgen!

P.S. ik moet even reageren: we hebben zeker de Tafelberg met zon gezien, schitterende foto's gemaakt dinsdag!

Maar het weer is hier inderdaad wat minder. Echter de temperaturen zijn prima en gisteren alleen wat regen overdag!

Dinsdag was 1 van de weinige dagen dat de Tafelberg de héle dag in de zon lag, alle andere dagen veel sluierbewolking!

Welterusten allemaal

1. Anneke:
    7 maart 2019
    Hebben jullie De Tafelberg nu al uit de wolken gezien? Voor zover ik begrijp hebben jullie in het noorden steeds mooi weer gehad en nu iets minder. Wij hadden het precies omgekeerd. Maar één voordeel echt koud is het niet. Nog een dag te gaan en dan ja helaas is het al weer voorbij. Liefs
  2. Marion:
    7 maart 2019
    Jammer van de regen maar even goed toch weer een mooie dag! Kun je alvast wennen aan t nederlandse weer .liefs tot gauw