22 februari Zululand, St-Lucia en Hluhluwe National Park

24 februari 2019 - Underberg, Zuid-Afrika

Hallo lieve volgers,

Vanmorgen WEER vroeg op, want we hadden een excursie in het Hluhluwe Park (spreek uit: schluschluwie park. Mensen met een kunstgebit moeten dit niet proberen, die vliegt gelijk je mond uit😂😂). Dit zou nog mooier zijn dan het Krugerpark, dat klopte qua natuur, maar weinig dieren gespot en heel veel tijd kwijt met het ernaartoe rijden en dan ook nog ontbijten in het park!

Hluhluwe– iMfolozi Park bij St LuciaHluhluwe– iMfolozi Park bij St Lucia

Dat viel wat tegen. Ook een nadeel was, dat we dezelfde route terug namen i.p.v. een ronde te maken!

Hluhluwe– iMfolozi Park bij St Lucia

Jammer, maar ja we hebben echt niets te klagen, want we hebben al zo veel mooie natuur en heel veel dieren gespot.

Hluhluwe– iMfolozi Park bij St Lucia

Wel hebben we de witte neushoorn gezien. De witte neushoorn is niet wit, maar heeft een witte brede bek en is groter dan de gewone neushoorn.

Hluhluwe– iMfolozi Park bij St Lucia

Tegen half 1 weer terug in St. Lucia voor de lunch. Een heerlijke pizza gegeten en daarna naar de rivier voor een boottocht om nijlpaarden en krokodillen te spotten. Nou dat is super gelukt.

St Lucia

De kapitein maakte nog een grap, toen we allemaal (op 2 na) in de boot zaten! Hij vertelde ons, waar we de zwemvesten konden vinden en hoe we die vast moesten maken.........voor noodgevallen!!! We keken elkaar toch wel even vreemd aan, want in een rivier waar 1000 nijlpaarden en 1200 krokodillen zwemmen, doe je niet zo veel met een zwemvest toch???? Just a Joke....!!!

St Lucia

Nijlpaarden zijn de gevaarlijkste dieren, zij zorgen in Afrika voor de meeste doden. Zij hebben 10 enorme tanden (als het ooit lukt om foto's te plaatsen, zullen jullie dat zien), waar ze een mens dwars mee doormidden bijten! Onvoorstelbaar, maar waar, terwijl het alleen maar herbivoren zijn. Gras is eigenlijk hun enige voedsel.

St Lucia

Mooie dag gehad met heerlijk weer!

's Avonds eten we met de groep, meestal om 19.00 uur en het leuke is: geen kliekjesvorming. Iedereen zit bij iedereen wat de sfeer in de groep erg ten goede komt.

Zo dit was het weer, nu verder met 23 februari.

Oh ja, de 2 die we kwijt waren op de boot, waren nog snel even naar de apotheek gelopen, maar bij het verlaten van de apotheek, zijn ze de verkeerde kant op gelopen!! Dus met recht "de boot gemist", haha!!

1. Griet:
    24 februari 2019
    De uitspraak van het genoemde park,...geldt dat ook voor afbrokkelende implantaten? Weer een gave impressie van jullie reis. Jammer dat jullie helemaal naar SA moeten om pizza te eten😂😁🙋😄🙌
  2. Herman:
    24 februari 2019
    Weer een mooie ervaring erbij, begint verdacht veel op een werk vakantie te lijken😉
  3. Wendy:
    28 februari 2019
    Jammer dat dit park tegenviel! Maar goed, qua natuur en wilde dieren is het geen klagen. Zo'n boottocht is ook gaaf zeg! En wel fijn dat jullie zo'n geweldige groep hebben, dat hoor je nog weleens anders. Hier alles goed! Duik zo mijn bedje in, beetje druk geweest, dus wat achterstand op jullie avonturen! Dikke kus XXX Wen.