23 februari Hluhluwe National Park- Drakensbergen

24 februari 2019 - Underberg, Zuid-Afrika

En daar ben ik alweer, kan er geen genoeg van krijgen, 🤗🤗

Vandaag een hele lange rijdag, ongeveer 500 km. Hans had met Nills overlegd om even langs het strand, 10 min. omrijden, te gaan om de Indische Oceaan te zien! Was natuurlijk geen probleem.

St Lucia

Iedereen enthousiast, lekker natte voeten gehaald in de Indische Oceaan. Er liepen in het zand enorme meikevers, die een bal voor zich uit duwde! Een grappig gezicht.

St Lucia

De bus in, na ongeveer 2 uur een koffiebreak om ongeveer half 1 geluncht in Howick. Daar, na de lunch, naar de waterval van Howick gelopen. Daar stort het water van de Umgeni-rivier 95 meter van een klif naar beneden!!

Howick (onderweg van St Lucia naar Underberg

Richting Nelson Mandela Monument gereden. Op deze plek is Mandela in 1962 opgepakt voor zijn strijd tegen "Apartheid" en heeft 'Madiba' (zijn bijnaam), 27 jaar vastgezeten op Robben Eiland.

Nelson Mandela monument Howick

Indrukwekkend, maar op dit moment ging het ook heel hard regenen en onweren en was iedereen weer snel in de bus.

Verder gereden door de pracht van de Drakensbergen, maar het regende zo hard, soms zelfs met hagel, dat we er niet zo veel van hebben gezien. Bij de Drakensbergen Resort was het weer heerlijk weer hoor en droog!

Morgen dus een nieuwe kans, want dan gaan we met 4WD de Drakensbergen in naar de Sani-Pas.

1. Herman:
    24 februari 2019
    Vergeet je zonnebrand creme niet!!! Geniet ervan👍
  2. Anneke:
    25 februari 2019
    Sommige dingen herken ik, andere weer helemaal niet. Kan wel meegenieten en er komen toch ook wel weer dingen boven drijven, die in het stoffige hoofd verdwenen waren. Nog heerlijk een paar weken te gaan en het blijft genieten. Tja en na deze vakantie gewoon vakantie nemen om uit te rusten. Liefs
  3. Wendy:
    28 februari 2019
    Gatverredamme MEIKEVERS, die vind ik zo naar....! Maar, zo idd wel grappig om te zien. Die waterval was ook schitterend of niet? Als ik het zo lees en de foto's zie, dan moeten wij dit toch ook nog maar een keer aan onze to do list toevoegen.....na Cuba, Lapland, Ierland, en natuurlijk de verbouwing van de bovenverdieping.....haha nee hoor gein.

Dus ze kennen daar ook wel flinke regen....? Jammer dat het net in de pracht van Drakensbergen moest plensen....het is niet anders. De resorts zijn echt schitterend of niet? Tenminste de foto's die ik af en toe doorkrijg van papa, zijn echt te gek! Geniet er nog maar lekker van. Hier alles goed. Tot gauw! X