Swaziland naar St Lucia

24 februari 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

21 februari Van eSwatini naar Hluhluwe National Park- St. Lucia.

1. Lekker geslapen en gezellig ontbeten. Hans en ik beginnen te wennen aan het vroege opstaan, maar ja we liggen ook met de kippen op stok! Bij het ontwaken was alles in een dikke nevel gehuld, we zaten ook op 1800 meter!

Swaziland. markt net voorbij Mbabane,onderweg  naar StLucia

Voordat we eSwatini aan de zuidkant verlieten en in de provincie KwaZulu Natal (het land van de Zulu's) kwamen, hebben we eerst een bezoek gebracht aan een glasfabriek ( een voorname bron van inkomsten van de Swazi)

Swaziland, glasblazerij

en een markt met traditioneleproducten.

Swaziland. markt net voorbij Mbabane,onderweg  naar StLuciaSwaziland. markt net voorbij Mbabane,onderweg  naar StLucia

Om ongeveer half 12 weer de bus in, want we moesten ongeveer 230 km afleggen en volgens Thinus (onze chauffeur) was het een saaie en gevaarlijke weg met heel veel opstakels! Was ook inderdaad saai om te rijden, maar de natuur was mooi hoor!

Nog geluncht onderweg en rond half 5 waren we bij ons zeer mooie hotel! Heerlijke ruime kamer gelegen aan de binnentuin en het zwembad!

St Lucia (ons onderkomen)

Zodra we een goede internetverbinding hebben, voeg ik de foto's toe, die zeker de moeite waard zijn!

Zo nu ga ik duiken, het is inmiddels 23.00 uur en morgen weer om 5 uur opstaan, want om 6 uur met de Jeeps naar het Hluhluwe National Park!! We hopen dat we het luipaard spotten, dan hebben we echt de Big Five gespot!!!

Heel veel liefs allemaal en weer bedankt voor de leuke reacties! Hans heeft ze gelezen (had wel 3 minuten internet, haha)

1. Anneke:
    24 februari 2019
    Wat mooi weer Grace. Dat is genieten met de grote G..hihi..alles went hé. Zelfs dat vroege opstaan. Geniet van al het moois wat je nog te wachten staat!!. Groet van Jos en Anneke
  2. Griet:
    24 februari 2019
    Wat fantastisch!!
    Komen jullie echt zo dichtbij al die dieren of heb je een joekel van en telelens???
    Zo leuk om mee te kunnen genieten 😘
  3. Herman:
    2 maart 2019
    Top, mijn zusje vroeg naar bed😉