Van Inkwenkwezi naar Graaff Reinet

28 februari 2019 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

27 februari Inkwenkwezi naar Graaff Reinet.

Vandaag weer een rijdag (ongeveer 420 km). We verlaten de kust en gaan weer het binnenland in, naar het plaatsje Graaff Reinet. Hier blijven we 1 nacht.

Graaff  Rennet

Graaff Reinet is in de 18de eeuw gesticht door blanke boeren en tegenwoordig een soort openluchtmuseum!

Tussen Oost London en Graaf Reinnet

Onderweg veranderde het landschap en de uitlopers van de Drakensbergen lieten we nu definitief achter ons.

De vele en rijke begroeiing werd nu een laagvlakte met uitgebreide woestijn/steppe vlaktes met lage bergketens op de achtergrond!

Graaf Reinnet

Om ongeveer half 2 waren we bij onze lodges, waar we getrakteerd werden op een gezamenlijke lunch met allerlei heerlijke hapjes.

We hadden even een paar uurtjes vrij, even heerlijk bij het zwembad gezeten.

Camdeboo National Park Graaf Reinnet

Dit zijn spiesbokken.

Rode hartebeesten.

Om half 5 ging de groep weg voor een excursie naar de Valley of Desolation gelegen in het Camdeboo National Park. Een schitterende tocht met jeeps over de laagvlaktes met kuddes spiesbokken, springbokken, elanden, struisvogels, kudu's en zelfs een jakhals.

Jakhals

Zoek jakhals! Staat er echt op....

Van daaruit ging men met de jeeps naar boven, waar je een schitterend uitzicht had over rotsformaties die soms meer dan 120 meter omhoog rezen.

Camdeboo National Park Graaf ReinnetCamdeboo National Park Graaf Reinnet

Ik voeg de foto's toe, die Hans heeft gemaakt!

Camdeboo National Park Graaf Reinnet

Helaas ben ik niet mee gegaan, omdat het laatste gedeelte naar boven niet te doen zou zijn, echter had ik volgens iedereen, van de tocht er naar toe, al genoten!!!

Het advies was zonder meer goed bedoeld, dus het is niet anders! No hard feelings!

Gisteravond bij het diner werd er springbok geserveerd, heel mals en wat zoetig van smaak! Erg lekker

Op tijd naar bed, iedereen was moe, maar Hans en ik hebben niet lekker geslapen.

Veel liefs van ons, tot gauw.

Hoop dat er weer wat reacties op staan, vind dat toch wel leuk 😄😄😘