Van Inkwenkwezi naar Graaff Reinet

28 februari 2019 - Graaff-Reinet, Zuid-Afrika

27 februari Inkwenkwezi naar Graaff Reinet.

Vandaag weer een rijdag (ongeveer 420 km). We verlaten de kust en gaan weer het binnenland in, naar het plaatsje Graaff Reinet. Hier blijven we 1 nacht.

Graaff  Rennet

Graaff Reinet is in de 18de eeuw gesticht door blanke boeren en tegenwoordig een soort openluchtmuseum!

Tussen Oost London en Graaf Reinnet

Onderweg veranderde het landschap en de uitlopers van de Drakensbergen lieten we nu definitief achter ons.

Tussen Oost London en Graaf Reinnet

De vele en rijke begroeiing werd nu een laagvlakte met uitgebreide woestijn/steppe vlaktes met lage bergketens op de achtergrond!

Graaf Reinnet

Om ongeveer half 2 waren we bij onze lodges, waar we getrakteerd werden op een gezamenlijke lunch met allerlei heerlijke hapjes.

We hadden even een paar uurtjes vrij, even heerlijk bij het zwembad gezeten.

Dit zijn spiesbokken.

Rode hartebeesten.

Om half 5 ging de groep weg voor een excursie naar de Valley of Desolation gelegen in het Camdeboo National Park. Een schitterende tocht met jeeps over de laagvlaktes met kuddes spiesbokken, springbokken, elanden, struisvogels, kudu's en zelfs een jakhals.

Jakhals

Zoek jakhals! Staat er echt op....

Van daaruit ging men met de jeeps naar boven, waar je een schitterend uitzicht had over rotsformaties die soms meer dan 120 meter omhoog rezen.

Camdeboo National Park Graaf ReinnetCamdeboo National Park Graaf Reinnet

Ik voeg de foto's toe, die Hans heeft gemaakt!

Camdeboo National Park Graaf Reinnet

Helaas ben ik niet mee gegaan, omdat het laatste gedeelte naar boven niet te doen zou zijn, echter had ik volgens iedereen, van de tocht er naar toe, al genoten!!!

Het advies was zonder meer goed bedoeld, dus het is niet anders! No hard feelings!

Camdeboo National Park Graaf Reinnet

Gisteravond bij het diner werd er springbok geserveerd, heel mals en wat zoetig van smaak! Erg lekker

Op tijd naar bed, iedereen was moe, maar Hans en ik hebben niet lekker geslapen.

Veel liefs van ons, tot gauw.

Hoop dat er weer wat reacties op staan, vind dat toch wel leuk 😄😄😘

Nog een leuke..........

Van Graaff  Reinnet naar Knysna

1. Anneke:
    Hallootjes...

Nounou..wat een leuke verhalen toch en zo herkenbaar allemaal Grace! Wel jammer dat er af en toe wat regen is, maar dat kan de pret niet drukken toch? Temperatuur is iig prima. Nu op naar kaapstad...Nog veel te doen dus! Geniet nog maar lekker door en groeten van ons...Jos en Anneke
  2. Thea Halin:
    28 februari 2019
    Wat maken jullie een geweldige reis, een ervaring voor het leven.
    Wij herkennen veel plaatsen, ervaringen, dieren, enz.
    Geniet nog maar lekker! Liefs Thea en Gerard.
  3. Beppie:
    28 februari 2019
    Lieve dappere dodo’s, wat een indrukken krijgen jullie te verwerken. Ik word al moe als ik jullie verslagen lees, maar het is wel grandioos wat je te zien krijgt en meemaakt. Blijf vooral genieten!
  4. De Koekkies:
    28 februari 2019
    Hey buuf en buurman, wat indrukwekkend allemaal. Leuke verhalen en zo te zien vermaken jullie je prima. Geniet er nog volop van want voor dat je het weet dan zijn jullie er weer!😜😂 lieve groetties van ons allemaal😘😘😘😘
  5. Herman:
    2 maart 2019
    Geweldig verhaal en heel mooie foto's!