Inkwenkwezi Game reserve

27 februari 2019 - East London, Zuid-Afrika

26 februari Inkwenkwezi Game Reserve.

Een stralende zon schijnt, als we de gordijnen open doen! Om half 8 ontbijten (wat een luxe 🤗) en om half 9 staan onze jeeps klaar om naar het Inkwenkwezi Park te gaan! Onze laatste safari, wat zal dat afkicken worden zeg.

Inkwenkwezi private game reserve nabij Oos London

Eigenlijk hebben we absoluut niet te klagen, want op het luipaard na, hebben we zo veel dieren gezien.

Camdeboo National Park Graaf ReinnetCamdeboo National Park Graaf Reinnet

We hebben een geweldig leuke chauffeur, Brandon. De 3 single-meiden van de groep zijn gelijk verkocht en inderdaad 'hij is leuk’ en wat nog belangrijker is: hij weet heel veel!

Inkwenkwezi private game reserve nabij Oos London

We spotten niet zo veel: zebra's, gnoes, blesbokken, struisvogels en heel veel giraffen. Wat een gracieuze dieren….(wat zijn we eigenlijk super verwend geworden, haha).

Inkwenkwezi private game reserve nabij Oos LondonInkwenkwezi private game reserve nabij Oos London

We komen echter voor de leeuwen en m.n. de witte leeuwen! Dit is het enige park waar ze voorkomen, enne ja, we hebben weer zoveel geluk.

De witte leeuwen liggen verscholen achter wat bosjes, maar ik heb toch een redelijke foto kunnen maken. Zo bijzonder

Inkwenkwezi private game reserve nabij Oos London

De (witte) leeuwen hebben een enorm leefgebied, maar dit is wel omheind, vanwege de stropers!

Inkwenkwezi private game reserve nabij Oos London

Ik vergeet trouwens nog te vermelden, dat bij het betreden van het terrein van de leeuwen, onze gids gefixeerd was op een dode prooi. Daardoor zag hij 2 leeuwen over het hoofd, die amper op 2 a 3 meter onder de bosjes lagen. En ik zat links naast de chauffeur, dus vrij laag in de jeep!!

Willeke merkte ze op!

Er werd op dat moment wel even (door iedereen) de adem ingehouden, want dit was wel extreem dichtbij!

Inkwenkwezi private game reserve nabij Oos London

Wat ook bijzonder was, er waren termieten heuvels van wel 1 a 1 ½ meter hoog. Termietenheuvels zijn net als ijsbergen 15% boven de grond, de rest ondergronds. De koningin kan wel 35 a 40 jaar worden en produceert 15.000 eitjes per dag. Zij heeft geen mannelijke termiet nodig voor de bevruchting (da's makkelijk!).

Geluncht in het park en daarna werden Hans en ik naar de golfbaan gebracht. We hadden de rest van de middag vrij (eindelijk 😏😂) en Hans wilde graag golfen in Zuid Afrika! Nou dat is gelukt op OliveWoods golf resort!

Olivewood golfclub nabij Oos London

Ik de buggy besturen en fungeren als caddy (dat lukte eerst helemaal niet, ik was met die kar de omgeving aan het verkennen, stond hij zielig met z'n golfclub op mij te wachten, haha!

Olivewood golfclub nabij Oos London

Zelfs op de golfbaan was er nog een kudde antilopen te vinden!

Bij de terugkomst stond er keurig een medewerker van het restaurant te wachten en kregen we een gratis drankje! Leuk hoor.

We werden opgehaald door een busje van het Crawford Resort, waar we verbleven.

Nog even met een drankje bij het zwembad gezeten, gedoucht en om 19.00 uur weer naar het buffet! Hè bah, wat vervelend allemaal!

De wifi verbinding blijft een probleem, geen verbinding in de kamer en alleen bij de receptie en/of het zwembad! Nou daar zit dan ook iedereen, dus dat schiet op haha!

Oh ja nog een tip. Wij downloaden veel foto's, maar zetten lang niet altijd alles in de verhalen, dus deze staan wel bij het kopje “foto's”!

Tussen Oost London en Graaf Reinnet

En we hebben echt een geweldige reisleider en chauffeur!! Niets is te veel.

Nills weet natuurlijk dat ik niet zo goed loop, nou zorgt hij gewoon dat wij een kamer krijgen, die dicht bij de voorzieningen liggen!

Zo fijn toch.

1. Griet:
    28 februari 2019
    Ik kan alleen maar zeggen WAUW wat MOOI.
    Liefs ons
  2. Rikie:
    28 februari 2019
    Wat een prachtige foto's weer en wat hebben jullie,zo te lezen,een geweldige vakantie.Mooi hoor!!Om nooit te vergeten.Liefs.
  3. Wendy:
    2 maart 2019
    Nou de laatste safari zit erop! Wat hebben jullie veel moois gezien. En de dag afgesloten met een potje golf en scheuren op de golfkar, wat wil je nog meer. Nu heerlijk genieten in jullie prachtige accommodatie! XXX
  4. Herman:
    2 maart 2019
    Echt super! Blijkbaar hadden die leeuwen pas gegeten, het had dan anders kunnen lopen. Geweldige foto's!