Dinsdag 5 maart Kaapstad

6 maart 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo, daar ben ik weer

Vandaag een hele lange dag gehad. Vanmorgen om half 7 ontbeten en om half 8 in de bus.

We gingen een rondje maken in het zuidelijkste gedeelte van Zuid-Afrika. Deze route heet Chapman's Peak Drive. Het eerst een boottocht! De boot vertrok uit Hout Bay, richting een eiland, genaamd Seal Isle, voor de kust van Kaapstad, waar veel zeehonden te vinden waren! Nou dat was ook zo, enorm veel!

HoutbaaiHoutbaai

Er stond wel wat deining, was natuurlijk voor Hans en mij heel bekend, tenslotte heel wat jaren een boot gehad!

Houtbaai

Ongeveer een uur gevaren, heerlijk weer!

IMG_20190305_090244545_HDR

Weer terug in de haven stond er een man met een grote zeeleeuw (stond er ook al toen we weggingen hoor 😃), je kon de zeeleeuw omhelzen en aaien.

Houtbaai

Nou dat heb ik dan maar even gedaan (maar dat ding stonk wel, Brrr).

Daarna naar de pinguïns gereden, die komen op het strand bij Boulders voor!

Boulders beach African pinquinsBoulders beach African pinquins

Daar krijg je geen genoeg van om naar te kijken. We hebben ze overal al gezien, maar het zijn zulke leuke en grappige beestjes!

Boulders beach African pinquinsBoulders beach African pinquinsBoulders beach African pinquins

Was trouwens een heel mooi aangelegd pad in de duinen er naar toe!

Boulders beach African pinquins

Gegeten bij een seafood restaurant aan het strand, lekker fish and chips en gezongen voor Anita, want zij was jarig vandaag!

Kaap de Goede Hoop

Van daaruit gereden naar New Cape Point Light House!

Kaap de goede HoopKaap de goede HoopKaap de goede Hoop

Dit was wel heel mooi! De meesten van de groep gingen lopend naar boven, maar gelukkig ging er ook een treintje naar boven, nou die heb ik met nog 3 andere vrouwen maar genomen!!! Het was ons veel te steil omhoog!

Kaap de goede HoopKaap de goede HoopKaap de goede Hoop

Weer verder gereden en op het meest zuidwestelijke puntje van Zuid-Afrika, Kaap de Goede Hoop, hebben we een groepsfoto genomen!

Kaap de goede Hoop. Groepsfoto

Nou dat was een happening, want dat moest natuurlijk met elk toestel en/of telefoon genomen worden (en er stonden natuurlijk allemaal mensen, die daar ook gezellig een foto wilde maken!).

Nou een vriendelijke Duitse jongeman heeft er behoorlijk wat gemaakt!

Het aapje (baviaan) had ook een zitplaats gevonden!

Kaap de goede HoopKaap de goede Hoop

Bavianen zijn enge en gevaarlijke beesten! Ook zeer agressief, dus voorzichtig mee omgaan.

En nu naar het sluitstuk van de dag: de Tafelberg. Ik voeg gewoon een heleboel foto's toe.........!

Vanaf de Tafelberg

Het was inmiddels al kwart over 3 en we moesten nog 3 kwartier rijden, maar geen probleem: het is een stralende, heldere dag, dus het uitzicht zal schitterend zijn.

Vanaf de TafelbergVanaf de Tafelberg

Echter we kwamen in een mega file terecht, dus waren pas om 18.00 uur bij de Tafelberg.

TafelbergVanaf de Tafelberg

Naar boven met de kabelbaan en het uitzicht was inderdaad spectaculair.

TafelbergTafelberg

Geweldig hoe ver je kunt kijken en eigenlijk was de file zo gek nog niet: de zon ging bijna onder en ook dat leverde hele mooie foto's op!

TafelbergTafelbergTafelberg

We zaten om half 8 weer in de bus en het voorstel van de reisleider was toen om direct door te rijden naar de Waterfront. Wij zouden daar het afscheidsdiner hebben en om eerst nog naar het hotel te gaan, zou nog meer oponthoud geven!

Dus iedereen zat met verwaaide, natte koppen, niet opgefrist aan het diner, maar gelukkig zag iedereen er zo uit 😂😂!

Ik had geen medicijnen bij me, normaal altijd, dus wij, niet met de bus, maar met een taxi langs het hotel en daarna door naar restaurant Karibu aan het water!!

Een hele lange dag, we waren om half 11 thuis!

Tafelberg

En dan heb ik het verhaal van de"nieuwe" kamer nog niet verteld, maar dat komt vanavond wel!

Ik voeg nog een paar foto's van onderweg toe!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke:
    6 maart 2019
    Waauwww Grace..die zonsondergang...een woord..Prachtig...wat fijn om toch naar de tafelberg te zijn geweest..ja hè Je moet er wat voor over hebben🤗
    Nog ff blijven genieten hoor!. Groet van Jos en Anneke
  2. Griet:
    6 maart 2019
    Pfff wat een geweldig verhaal. En wat een enorm uithoudingsvermogen hebben jullie!!!.nog wel geknuffeld met die lieve beestjes?
    Wij genieten echt mee.....op afstand.knuffel ons
  3. Rikie:
    6 maart 2019
    Wat een geweldige foto's weer al springt de foto van Hans er wel echt uit hoor.Nog een paar dagen en dan zit het er weer op.Dan gaan jullie weer naar huis en zijn jullie een prachtige ervaring rijker.Liefs.
  4. Marion:
    7 maart 2019
    Mooie foto's hoor wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt . Geweldig dat uitzicht op de tafelberg! Schitterende zonsondergang. Wat dapper Grace zo'n stinkend best aan te raken😜
  5. Herman:
    7 maart 2019
    Wat een uitzicht van de Tafelberg, geweldig!!!!
  6. Wendy:
    7 maart 2019
    Prachtig! Wat een dag. En wat een uitzicht(en). Ondergaande zon, adembenemend. By the way, neem je zo'n schattige pinguïn voor me mee? Een leuk vriendinnetje voor Mac & Izzy :-) Love them! Nou, was een lange dag, dus ga maar lekker slapen.... Dikke kus W.